Egy mozgásterápia, ami megtanítja, hogyan szeressük magunkat

Valaki a táncot túl könnyednek, míg a harcművészetet túlságosan keménynek tartja. Pontosan nekik szól a nia, ami a keleti harcművészeteket ötvözi a nyugati táncstílusokkal és a jóga elemeivel. Az eredmény? Megtanuljuk szeretni magunkat, és figyelmen kívül hagyjuk a külvilág elvárásait. Helen Terry nianagymesterrel beszélgettünk.

Egy mozgásterápia, ami megtanítja, hogyan szeressük magunkat

 

Egy nőnek mit ad a nia?

Helen Terry: Szeretetet és engedélyt főként.

Ez furcsán hangzik. Engedélyt mire?

H. T: Főként arra hogy, szeressük magunkat és ezen keresztül az életünket, elvárásoktól függetlenül. Ne a külvilág által megszabott formáknak, elvárásoknak próbáljunk megfelelni.

Hogy látod a mai kor nőjét?

H. T.: Sokkal inkább keresik a mélyebb értelmet és kapcsolatot az élettel. Az is azt mutatja, amíg húsz nő jelentkezik a niafoglalkozásra, addig csak egy férfi csatlakozik a programhoz. A nők ösztönösen törekednek arra, hogy jobban, teljesebben éljenek, ezen a nia mint holisztikus mozgásterápia rengeteget segít. 

Hogy segített téged a nia?


H. T.: Húsz évvel ezelőtt úgy érkeztem a niához, hogy nem szerettem a testemet, és azt éreztem, hogy nem tudok beilleszkedni, alkoholt és drogot használtam, hogy el tudjak lazulni, elhagyjam a testem. A nia meggyógyított az önsorsrontó magatartási mintáimból, a női szexualitásom is más értelmet nyert, végre megtaláltam az érzéki oldalamat, amiről nem is tudtam, hogy létezik.
 
19 év tréneri életedből mi az, ami igazán kedves számodra?

H. T.: Emlékszem, a fehér öves tréningen mindennap sírva hívtam fel a férjemet – milyen új felfedezéseim vannak, olyat érintettem meg magamban, amiről nem is tudtam, hogy létezik. Kinyíltam mint ember, mint nő kiteljesültem, és már alig vártam, hogy a tréning végén megölelhessem a férjemet. 

Mi a benyomásod a magyar nőkről?

H. T.: Imádom a magyar nőket, nagyon szeretem azt a hatalmas vágyat bennük, hogy mindig többet akarnak, van tudásszomjuk és erejük ahhoz, hogy tanuljanak. A magyar nők olyan közönség, amit máshol nem tapasztaltam, egyszerre és egységesen tudnak koncentrálni.

A bejegyzés trackback címe:

https://miania.blog.hu/api/trackback/id/tr474678736

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása