Végre részt vettem életem első Feldenkrais foglalkozásán (Perényi Csilla vezetésével) és megtapasztalhattam a gyakorlatban is, hogy miért "válogatta be" Debbie a NIA csomagba ezt a módszert is. 

Mondjuk ez a vitalitás is szimptaikus.

A TV2 csinált egy nagyon jó kisfilmet Csillával, amit érdemes megnézni itt

Hihetetlen tanulságos óra volt, mert pl. eddig azt gondoltam, hogy türelmes és jelen-lévő emberként vagyok benne az életemben, ennek ellenére jött egy olyan pont, amikor azt gondoltam, hogy jó, mostmár akkor keljünk fel és csináljunk valamit. Szóval a türelmem még mindig véges - hasznos infó. Mint az is, hogy az első kérdésem az volt, hogy hogyan korrigálunk? Csilla mosolyából sejthető volt, hogy már megint előrébb vagyok, mint kéne. Először nézzük meg hogyan működünk, aztán ha valami kényelmetlen, feszültséget, diszharmóniát okoz, újratanulódik a gyakorlással. 

Ilyen felfedezésből jött még nagyon sok ebben az egy röpke órában bónuszként az mellett, hogy élvezhettem a mozdulatok finomságát, minőségét és érzékelhettem a testem minden porcikáját. Ez egy új dimenzió és azt hiszem tényleg végtelen lehetőségekhez vezet mind fizikai, mind érzelmi és szellemi szinten. 

Hol érzem ezután még jobban módszert a NIA-ban?

Az áramlásban, a finomságban, az ösztönös mozdulatokban. Amikor mondjuk felemelem a kezem és azt az emelést a gerincem közepétől, a hátamon, vállamon keresztül, a könyökömön át, az újjaim hegyéig érzem. Ettől lehet minden mozdulat gyönyörűen formált kompozíció a megszokott lendítés helyett. Kérek még!

Az első (jópár..) NIA órámon nagyon darabosnak és esetlennek éreztem magam annak ellenére, hogy tényleg bennem volt mindig is a tánc. De csak a megszokott formák. Nagyon sokan mondják és érzik ugyanezt. Azt hiszem a Feldenkrais lehet az, amivel egy kis időt nyerünk és hamarabb megérezhetjük azt a minőséget, amit szívesen látunk viszont a tükörben. 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://miania.blog.hu/api/trackback/id/tr414458455

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása